Źródło Omega 3

Produkty zawierające kwasy omega 3 EPA i DHA

Produkt Porcja w gramach  dostarczająca 1g EPA +DHA
Tuńczyk świeży 66 – 557
Łosoś atlantycki 42,5 – 71
Makrela 54 -250
Śledź 50
Sardynki 50 – 87
Halibut 85 – 213
Tuńczyk w pusze 323
Sola 204
Dorsz 357
Krewetki 313

wg. Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie

Tuńczyk ma dużą wątpliwości to zależy  od tego czy jest świeży, czy jest w puszce, w jaki sposób jest przetworzony. Jest pewne ryzyko jedzenia tych ryb w naszych czasach, ponieważ one żyją do 40 lat i mają zdolność kumulowania rtęci. Pomimo, że jest to ryba bogata w NNKK nie zaleca się ja kobietom w ciąży ze względu na zdolność kumulowania rtęci. Dlatego przy wyborze ryb należy się kierować czy jest to ryba długo czy krótko żyjąca i z jakiego akwenu pochodzi.
Jeśli chodzi o śledzia to solenie, moczenie i wkładanie do oleju roślinnego powoduje obniżenie poziomu omega 3, ponieważ cenne kwasy są wypłukiwane,  a olej e roślinne zastępują omega 3, związku z tym olej rzepakowy byłby najlepszy do moczenia śledzia.





salmon1